TINE Fotballskole 2020

Endelig en god nyhet for alle barna! Det blir fotballskole denne sommeren i uke 26 og 33 på Haraløkka. Det blir nok noen ekstra tiltak og litt annerledes, men det viktige er at man får noen fine dager i frisk luft og med aktivitet.

Påmeldingen er åpen og finnes her.

Det er en begrensning i uke 26 på totalt 200 personer. Dette gjelder både spillere og instruktører. All aktivitet vil foregå på KG1, KG2, ballbinge og gress.

Det er for tidlig å si noe om eventuelle begrensninger for uke 33.

Litt om klubbhuset

Vi må påregne å bruke mesteparten av tiden utendørs, også under spisepausen. Klubbhuset og andre bygg på Haraløkka vil kun brukes til oppbevaring av sekker for å beskytte mot regn. Kun noen få av gangen kan gå inn i garderoben og da fortrinnsvis instruktørene.

Alle toaletter er åpne og spillerne går inn en og en.

Renhold og hygiene

Hver dag vil alt utstyr vaskes med såpe. Spillerne henter seg en ball på morgenen som de vil ha frem til lunsj. Ballene vaskes på nytt i lunsjpausen og deles ut ved oppstart av aktiviteten. En instruktør håndterer kjegler og annet utstyr. Det vil trolig ikke bli benyttet overtrekksvester, slik situasjonen er pr. i dag.

Alle toaletter rengjøres og desinfiseres flere ganger om dagen. Det henges opp logg på veggen som viser hyppigheten. Garderober og ganger rengjøres også hyppig og fremkommer av samme logg.

Håndvask og desinfisering settes som høyt prioritert under hele arrangementet.

Servering og bespisning

Det blir grillfest på fredagen. Vi vil sørge for at dette gjøres etter de krav som gjelder for hygiene. Alle instruktører som serverer og håndterer mat vil bruke hansker.

Vaffeldagen på onsdagen utgår i uke 26.

Spillerne har med seg matpakke alle dager.

Om aktiviteten

Vi skal overholde regel om avstand. Vi skal følge de reglene som settes som omhandler kontakt og spill. Alt dette håndteres av våre instruktører.

Øvelsene vil i hovedsak dreie seg om individuelle ferdigheter. For de eldste vil vi også ha fokus på taktiske ferdigheter som lag og individuelt. Dette vil gjøres uten motstand, dersom ingen fysisk kontakt er tillatt.

Fullstendige øktplaner for fotballskolen publiseres på klubbens nettsider i uke 25. Øktplaner for uke 33 kan bli annerledes dersom myndighetene opphever forbudet mot fysisk kontakt. Disse publiseres på klubbens nettsider i uke 32.

Vi gleder oss til Tine Fotballskole 2020!