Bøler IF er Årets Idrettslag 2022

Bøler IF er kåret til Årets Idrettslag 2022 i Oslo. Dette er en utmerkelse som henger høyt for idrettslagene i Oslo. Oslos ordfører inviterer den 20. april til en mottakelse i rådhuset der klubben vil motta prisen.

For å bli kåret til Årets Idrettslag er det noen kriterier som veier tungt. Klubben må ha markert seg positivt i lokalmiljøet, bidratt til å fremme trivsel og tilhørighet, samt vist evne og vilje til å møte nye utfordringer i lokalmiljøet. Idrettslaget må drive «idrett for alle», det må med andre ord ha gode og varierte aktivitetstilbud for alle aldersgrupper og på ulike nivåer. Idrettslaget må samarbeide godt med andre lag, foreninger, særkretser eller andre naturlige samarbeidspartnere.

En annen viktig årsak til at Bøler IF ble Årets Idrettslag 2022 er vår satsing på paraidrett. Dette er et arbeid som startet i 2021 og som blir en stor prioritert oppgave i årene som kommer. Alle skal ha mulighet til å trene og ta del i idrettsfellesskapet. Klubben har innledet et samarbeid med bydelens ledere innen denne målgruppen, samt med Lions klubben på Bøler. Klubben stilte blant annet opp med bøssebærere til Lions Røde Fjær aksjon, der pengene gikk til Beitostølen Helsesportsenter.

Klubbens innsats som Nabolagsklubb under Oslo Idrettskrets har gjort oss bevist på viktigheten av arbeidet for hele lokalmiljøet og ikke bare på prestasjoner innen idretten. Inkluderingsarbeidet er det viktigste et idrettslag arbeider med. Alle skal med og det skal finnes et tilbudet for alle som ønsker, uansett alder og individuelt utgangspunkt.

Bøler IF jobber også med å utvikle nye konsepter som vil sikre et enda bredere tilbud til befolkningen i området vårt. Vi har startet dialogen med flere aktører om spennende prosjekter og mål for årene som kommer.

Denne prisen vil sørge for en enorm entusiasme og motivasjon i vårt videre arbeid for lokalmiljøet. Klubben takker dessuten alle medlemmer, trenere, lagledere, frivillige, hele nabolaget, gruppestyrene og hovedstyret for innsatsen og frivilligheten som legges ned hvert år.

Heia Bøler IF!