Bøler IF mottok prisen Årets Idrettslag

Feiringen av Osloidretten er en årlig høytidelig markering i Oslo rådhus. Her hedres utøvere og foreninger som har gjort seg bemerket det siste året. Bøler IF mottok beviset på at klubben var Årets Idrettslag 2022.

(Foto: Oslo kommune/Sturlason) Fra venstre: Gerd Robsahm Kjørven (etatsdirektør Bymiljøetaten), Jan Hagen, Marius Sigolsen, Anette Svee Wilberg, Kjetil Digre (Bøler IF), Ordfører Marianne Borgen (SV).

For arbeidet i nærmiljøet

Prisen ble delt ut av Gerd Robsahm Kjørven, etatsdirektør i Bymiljøetaten. Noe av det som ble trukket frem under hennes tale var Bøler IFs evne til å skape idrett for alle. Inkluderingsarbeidet og lav økonomisk terskel for medlemmene henger her tett sammen. Her har klubben samarbeidet med Oslo idrettskrets, Bydel Østensjø, samt kommunale tjenester og hindret frafall gjennom ulike økonomiske støtteordninger for de med behov.

En viktig faktor har vært klubbens forpliktelser som Nabolagsklubb gjennom Oslo Idrettskrets.

Å skape trygge rammer for barn- og ungdom var noe Ordfører Marianne Borgen (SV) presiserte under en av sine mange taler denne festkvelden. Her utgjør Bøler IF en viktig rolle i vårt nærmiljø. Alle frivillige i klubben skaper en god møteplass der alle blir akseptert og ønsket velkommen.

Forpliktende pris

For klubben er denne prisen av stor betydning. Det betyr at jobben som legges ned hver eneste dag er god og tydelig for folk utenfor miljøet vårt. Det viser at vi er på god vei med ting som betyr noe, der inkludering er det aller viktigste. Alle skal få ta del i idrettstilbudet lokalt, uansett økonomisk utgangspunkt, etnisitet og funksjonsevne.

Prisen gjør oss enda mer skjerpet for fremtiden og det arbeidet som skal gjøres. Vi kan bli enda bedre på mange områder og vi forplikter oss til å ta tak i enhver utfordring. Klubben vår skal føles trygg og der alle skal bli akseptert for den de er. Det skal være lov til å være god i idrett, men også ha en tilnærming som mosjonist og delta for det sosiale. Dette er viktig for klubben at alle medlemmer vet.

Bøler IF takker alle medlemmer og frivillige for jobben som legges ned. Dette er en lagseier som bør gi motivasjon i lang tid!