Det sportslige teamet i Bøler IF Fotball

Bøler Fotballs nykomponerte sportslige avdeling kommer inn i 2021 med en ny ung energi. De er organisert med en sportslig leder, en spiller- og trener utvikler og flere barnefotball koordinatorer, som har ansvar for to årskull både på jente- og guttesiden.

Johannes Nystøyl, Sportslig leder Bøler Fotball

Johannes (23) ble ansatt fra 01.01.2021 og har en bachelorgrad i Sport Management fra Høgskolen i Molde. Han har fotballerfaring som trener for Nordstrand, Træff, VIF og Bøler. I fjor ledet han, sammen med Henrik Andersen-Gott, G19 og var også sportslig ansvarlig ved Tine fotballskole i 2020.

«Ser frem til å få planverk på plass for å kunne ta nye steg inn mot 2022. Vi ønsker at hele klubben jobber i samme retning og ser allerede at lag har tatt steg på organisering og strukturering av treninger. På sikt vil dette gi oss et høyere og bedre sportslig nivå. Jeg har klokketro på dette teamet, som innehar stor kompetanse samt ung lokal tilhørighet.»

Henrik Andersen-Gott, U14 koordinator og G19 trener

Henrik (27) er Bølergutt og har mange års erfaring som spiller i Norsk-tipping ligaen. Han har i likhet med Johannes også en bachelorgrad i Sport Management ved Høgskolen i Molde. Han har spillererfaring fra Bøler, Rustad, Manglerud Star og Træff. Han ledet i 2020 G19, samt var U8 koordinator. Førstnevnte vil han også gjøre i 2021 sammen med Atle Jan Larsen og Knut Berg. Samtidig vil han også være ansvarlig for 2007 og 2008 kullet i Bøler på både jente- og guttesiden. Henrik spiller også på A-laget til Bøler.

«Det har gått 1,5 år siden jeg startet i Bøler. Fortsatt føler jeg litt på at vi venter med å komme ordentlig i gang. Derfor blir det spennende å jobbe med teamet rundt fotballen i Bøler når samfunnet åpner opp. Først da kan vi ta i bruk planverk og jobbe for veien videre. Det ser jeg frem til.»

Sondre Pernes, U12 koordinator

Sondre (22) ble ansatt fra 01.02.2021 og er ansvarlig for 2010 og 2009 årgangen i Bøler. Han er opprinnelig Kåffa-gutt og spiller til daglig i eliteserien i futsal for KFUM. Han har erfaring fra akademiet til KFUM og har grasrottrenerkurs. I den siste tiden har han vært opptatt med å spille landskamper i futsal for Norge mot Polen og senest Portugal. I tillegg til dette studerer han Folkehelse og idrettsledelse ved Høyskolen i Kristiania.

«Jeg har vært i klubben i 2 måneder og har fått et godt inntrykk av klubbens ansatte og trenere. Med strukturen vi er i ferd med å utvikle nå, ligger alt til rette for å utvikle gode fotballspillere i Bøler.»

Joakim Lereim, U10 koordinator

Joakim (23) er Bølergutt og spiller til daglig på A-laget. I 2020 fikk han også rollen som koordinator for 2011 og 2012 årgangen i Bøler. Han har lang spillererfaring fra Bøler og Oppsal og er samtidig i gang med trenerutdannelsen.

«Veldig spennende det som skjer på løkka om dagen! Med et godt team ønsker jeg å engasjere trenere og spillere til å utvikle seg. Pandemien gjør det vanskelig for oss alle, men vi holder det gående og er virkelig klare for at samfunnet åpner igjen!»

Are Espe, U8 koordinator

Are (19) er Bølergutt som er vokst opp i klubben og som nå er blitt A-lagsspiller. Han ble ansatt fra 01.04.2021 som koordinator for kullene 2013 og 2014, som vil si de aller yngste lagene i klubben. Are debuterte på A-laget som 16 åring og har i en årrekke vært en del av fotballskolen. Are er nå også i gang med trenerutdannelsen.

«I 2021 ønsker jeg å bidra til at barna på Bøler kjenner på gleden og verdien ved å spille fotball.»

Mowafak Jafar, Trener og Spillerutvikler

Mowafak kom inn i klubben for fire år siden og er en person mange på Haraløkka kjenner til. Han vil i 2021 ha en litt annen rolle en tidligere da han vil bistå lagene ute på feltet. Han har god erfaring med utvikling av spillere fra blant annet Norsk fotball akademi og flere andre verv.

Lokal tilhørighet og Sportsplan

Bøler har i 2021 valgt å satse lokalt på trenersiden, med mye intern rekruttering og lokal tilhørighet. De aller fleste guttelagene har alle lokale innslag av trenere som tidligere har spilt fotball i Bøler. Dette ønsker vi raskt å etablere også på jentesiden. Vi mener det er veien å gå for å skape en god organisasjonskultur.

Det sportslige teamet jobber i disse dager med en revidert sportsplan, som vil prege aktiviteten fremover. God organisering og struktur på treningene, med mange ballberøringer per trening, vil være grunnpilarene for å skape god aktivitet for alle på Haraløkka.