Functional Fitness

Et av Bøler IFs mål er å skape idrett for alle. Ikke alle synes det er gøy med ball, eller å løpe langt. Å utfordre seg selv i styrke, balanse, turn, utholdenhet og i et variert utvalg av øvelser man velger seg, kan være mer fristende. I Functional Fitness trenger man ikke å være en superatlet som løfter tungt og har en enorm kapasitet. Det er forbeholdt de som satser mot konkurranser. Klubben ønsker så klart å ha utøvere som er fristet til å måle krefter med andre, men den helsefremmende effekten og det sosiale er hovedfokus.

Medlemskap i Bøler IF

• 19 år og yngre:     Kr.300,- pr. år. (pluss adm.gebyr)
  • Voksne:                  Kr.350,- pr. år. (pluss adm.gebyr)
  • Parautøvere:         Kr.100,- pr. år. (pluss adm.gebyr)

Treningsavgiften for Functional Fitness settes på årsmøtet.

Særforbundet heter Nor3F og sier følgende om idretten:

Functional fitness som idrett er en intens og actionfylt aktivitet hvor utøverne blir testet i funksjonelle fysiske ferdigheter. Det funksjonelle er i sentrum, noe som betyr at vi fokuserer på å utføre et arbeid, ikke på hvordan det blir utført (stilpoeng) eller hvordan de som utfører det ser ut.

I vår klubb kommer du akkurat som du er. Om du har en funksjonsnedsettelse er ikke det noen hindring. Dette tilpasser og tilrettelegger vi for sammen med deg. Særforbundet har dessuten et paraidretts tilbud. Om du rett og slett er i dårlig form og vil trene alene, eller sammen med andre, er dette gruppen for deg.

I klubbhuset på Haraløkka har vi et eget treningsrom. Dette er under utvikling og blir tilrettelagt for funksjonell styrketrening. I tillegg har vi Oslos beste utendørs anlegg på Haraløkka der mulighetene er mange. For noen utøvere er det behov for å ha nok utstyr og muligheter for å satse. Det er her Mudo Gym Ulsrud blir en viktig samarbeidspartner. Alle aktive medlemmer får 20% på ordinært medlemskap. På den måten kan du som Functional Fitness utøver kunne satse på denne idretten, i kombinasjon med klubbtreninger.

Klubbtøy

Vår klubbkolleksjon kan du handle hos vår samarbeidspartner Torshov Sport.