GULLÅR FOR BØLER GØRLS!

Bøler Gørls har greid seg veldig godt gjennom et veldig spesielt år. Ikke bare har vi hatt et godt sportslig år, men vi har også kommet oss gjennom korona og koronarestriksjoner på en svært god måte, bedre enn mange andre lag og klubber.

GODT I GANG MED SESONGEN 2021

Flere klubber har trukket lag og treningstilbudet har blitt kraftig redusert på grunn av korona. Bøler Gørls har hatt bedre oppmøte på treninger enn normalt og vi har også fått et tilsig av nye spillere, som i seg selv er sjelden vare. Det er et tegn på at klubben driver bra, at det går rykter om at Bøler er et fint sted å spille fotball og at Bøler Gørls har løst denne krisen på en god måte. Vi er allerede i gang med forberedelsene til neste sesong, selv om det ikke er helt optimalt med koronaoppdelte grupper. Klubben har ansatt Åsne som ny hovedtrener og 05- og 06-jentene har kommet opp i juniorgruppa. Flere av de nye juniorjentene fikk prøve seg på J17-laget i år og greide seg svært godt. Det lover bra før neste sesong. Aldri har Bøler hatt så mange juniorspillere på jentesiden som nå og for første gang siden 1998 har vi planer om å stille et A-lag for kvinner.

SPORTSLIG SUKSESS

Sportslig har Bøler Gørls levert over all forventning i 2020. J17 vant serien (dobbeltserie) etter en dramatisk sluttspurt. Jentene tok poeng mot alle lag og Elida ble 2. divisjons suverene toppscorer med hele 31 mål. J19 kom bare tre poeng bak tredjeplassen i en serie med svært god motstand (enkeltserie). Vi slo den suveren serievinneren Holmen og spilte uavgjort mot tredjeplassen Årvoll. Elida og Eline kom på 2. og 3. plass på scoringslisten i vår pulje. Før serien kom i gang ledet J19 vinterserien og var ubeseiret mot de tre andre lagene Kjelsås, Årvoll og Nordstrand før den ble avbrutt av korona. Det er også viktig å nevne at J15 tok en fin andreplass i sin serie og med litt flaks kunne dratt i land seriemesterskapet. Mange av spillerne på dette laget bidro sterkt til at J17 vant seriegull. Ekstra gledelig syns jeg det har vært å ha tre fantastisk gode keepere. Det er lenge siden vi har hatt et så bra keeperteam og det er takket være Åges keepertreninger og Lone, Ane og Jennys innsats! Vi har spilt offensiv fotball og til tider har vi spilt svært god og underholdende fotball. Vi har vist stort framskritt på alle områder sammenlignet med fjorårssesongen. Og det har vært deilig å spille i flunka nye Adidas-drakter med helt ny Bøler-logo!

FANTASTISK TRENINGSLEIR

Bøler Gørls hadde en svært vellykket treningsleir på Mallorca før koronaen inntraff. Der bodde vi fint og spiste godt mellom syv kvalitetstreninger og to godt gjennomførte treningskamper. Vi slo Asker og spilte uavgjort mot et spansk kvinnelag som hadde hentet inn forsterkninger fra spansk 1. divisjon. Midt i koronaen har det vært fint å se tilbake på denne turen. Ikke bare var det en sportslig og sosial suksess, men det skapte også et unikt samhold i Bøler Gørls.

KORONATRENING

Vi løste koronasituasjonen godt. Da det ble innført lockdown og alle baner ble stengt for aktivitet i mars, tok jentene selv initiativ til felles egentrening via Teams og med svært godt oppmøte. Da vi kom i gang igjen delte vi inn i grupper på fem spillere og en trener i hver gruppe og vi utviklet våre egne koronaøvelser som lignet mest mulig på spilleøvelser. Vi fikk øvd på ting som vi vanligvis ikke prioriterer og jeg tror alt i alt at vi kom styrket ut av denne spesielle situasjonen. Mange klubber sliter på grunn av korona, vi har vokst oss sterkere. Det skal alle spillere, trenere, foreldre og klubben ha æren for. Vi har ikke bare hatt suksess på fotballbanen. Vi har også gjort gjennombrudd på TikTok. Treningsvideoer fra våre treninger og noen tullevideoer fra Mallorca har til sammen over 300.000 visninger. Vi er også det laget som drikker mest kakao!

FRAMTIDENS BØLER GØRLS

Det ser lyst ut for jentefotballen på Bøler. Hele 14 spillere som i dag er i juniortroppen deltok som instruktører på fotballskolen i sommerferien. Det er i seg selv imponerende.I høst har vi besøkt flere av de yngre jentegruppene med kakao og fortalt dem at våre jenter er villige til å steppe inn på noen treninger for å gi dem inspirasjon til å satse videre på fotball i Bøler. Vi har også invitert dem til å se på kampene våre når vi spiller på Haraløkka.Og om koronaen ikke ødelegger for oss skal vi sørge for at Bøler igjen stiller med et A-lag for kvinner i 2020. Åsne skal ikke bare bidra til å løfte juniorfotballen i Bøler, men hun skal også bidra som spiller på det gjenoppståtte Bøler-laget. Neste år er det 40 år siden Bøler vant cupfinalen for kvinner. Det blir et fint år for Bøler. Kanskje kan vi legge grunnlaget for en ny cuptriumf for Bøler om noen år!

Takk for fantastisk innsats og støtte fra spillere, trenere og foreldre! Ta vare på hverandre i jula og så ses vi på nyåret! Når koronarestriksjonene letter skal vi arrangere avslutning for denne fine gjengen. Garantert!

BØLER GØRLS ER NOE HELT FOR SEG SELV!

Andreas Selliaas,hovedtrener 2020