Instruks for kiosk – og billettvakter

De som står oppført med billettvakt og kioskvakt skal levere 3 liter vaffelrøre til kioskvaktene. Anbefales å leveres i melkekartonger.

Det er også de som har kioskvakt som må koordinere hvem som skal komme med kake. Det er anbefalt at man ikke bare har kaker, men gjerne rundstykker/bagetter eventuelt noe annet lettvint mat man kan selge.

Ved oppstart

Tilsynsvakt eller representant fra styret låser opp døra til styrerommet. Nøkler til låste skap og kjøleskap ligger i et glass bak den innerste døra på styrerommet.

• Brus/drikke fra kjøleskapet settes i brusskap sammen med evt andre kjølevarer.
  • Fyll på med brus/drikke fra lagerskapet på styrerommet ved behov.
  • Sett fram andre varer fra skapet på disken i kiosken slik at publikum kan se hva som selges. Sjekk lagerskapet på styrerommet hvis det blir tomt eller noe mangler.
  • Vaffel- og toastjern står nederst i det låste skapet innerst i kiosken.
  • Ha kaffe, tevann, vafler etc klart til åpning av kiosk hvis mulig.
  • Start evt kutting av frukt og andre forberedelser så raskt som mulig.
  • Sørg for at det henger prisliste slik at publikum kan se. Siden utvalget varierer kan det hende denne må lages av kioskvakt. Priser på varene ligger i Vipps.
  • Glassvinduene foran kiosken kan løftes ut av sporet sitt slik at åpningen blir størst mulig. Glassrutene kan settes forsiktig på styrerommet mens kiosken er åpen.

HUSK HANSKER VED FORBEREDELSE AV MAT. TA ALLTID NYE HVIS ANNET GJØREMÅL UTFØRES.

Ved avslutning

• Tøm brusskap og sett kjølevarer tilbake i kjøleskap. Hvis det ikke er plass til all brusen i kjøleskapet kan den settes tilbake i lagerskapet på styrerommet.
  • Tørrvarer settes tilbake i skapet innerst i kiosken sammen med vaffel- og toastjern.
  • Kassa telles opp og evt kontantbeløp legges i en brødpose sammen med oppgjørsskjema som finnes i blå mappe øverst i det låsbare skapet i kiosken. Legg pengene i kjøleskapet. Kassa skal settes tilbake i skapet med et kontantbeløp på 750 NOK.
  • Vask utstyr og kjøkkenbenk. Forlat kiosken slik du ønsker å finne den.
  • Rester av kaker og vaffelrøre kastes eller tas med hjem.
  • Husk å ta med kakefat og brett.
  • Sett på plass glassrutene foran kiosken. Disse skal ikke låses. Rull ned persienna på innsiden av kiosken.
  • Lås igjen skap + kjøleskap innerst i kiosken og lagerskapet innerst på styrerommet.
  • Skapnøkler legges tilbake i glasset og settes i hylla bak døra innerst på styrerommet.
  • Påse at tilsynsvakta låser begge dørene på styrerommet.

Billettvakt

Ved ankomst til hallen skal billettvakt sette opp bord og finne frem billettkassa. Denne står i skapet i kiosken. Sørg for at Vippsnummer og billettpriser henger synlig for publikum som kommer inn. Det skal ligge laminerte skilt i de lave skapene på styrerommet.

Gjeldende billettpriser er 60,- for voksne. Barn får gratis inngang. Aldersgrensen går ved 16 år.

Ved avslutning skal bord og stoler ryddes vekk. Evt kontanter i billettkassa skal gjøres opp sammen med kassa i kiosken.