Intro til Functional Fitness

Bøler IF Functional Fitness starter nå opp en ny gruppe for deg som vil prøve ut idretten. Functional Fitness er en inkluderende idrett som passer for alle. Her trener du med seg selv som målestokk. Mestringsfølelsen kommer raskt!

Oppstart torsdag 4. mai

På intro gruppa er fokuset på generell styrke, samt innledende øvelser for å mestre turn elementene i Functional Fitness. På styrketreningen er kjerne muskulatur det aller viktigste. Etter hvert kobles andre muskelgrupper på, slik at man er i stand til å gå videre med andre elementer i idretten. På turningen skal man forsøke å mestre å stå på hendene og etter hvert klare å gå de aller første meterne på hendene. I tillegg skal man klare enkle bevegelser hengende i pull-up stangen.

Functional Fitness er en idrett hvor allsidighet er nøkkelen: du trener både styrke, kraft, utholdenhet, koordinasjon og kroppsvektsøvelser. Functional Fitness fungerer også utmerket som basis-trening og en god støtteidrett for utøvere som primært satser på andre idretter. Kjernen er de funksjonelle øvelsene som bygger og utvikler alle de fysiske grunnegenskapene som må være på plass for å prestere i andre idretter.

Nor3F – Norges Functional Fitness Forbund

Tilbudet gjelder for jenter og gutter i alderen 10-15 år. Trenerne avgjør når hver utøver er klar for å ta steget videre i det ordinære tilbudet for Functional Fitness utøvere.

Functional Fitness skal være et rimelig aktivitetstilbud der økonomi ikke skal være en terskel. Årlig treningsavgift for et barn er Kr.600, i tillegg Kr. 300 i medlemskontingent (adm gebyr kommer i tillegg). Man kan være med noen ganger før man bestemmer seg, men innmelding kreves for god planlegging. Du må også ha appen Spond på telefonen.

Treningstid er torsdager klokken 18.00 på klubbhuset på Haraløkka.