Klubbdommere

Klubbdommere dømmer kamper der NFF Oslo ikke stiller med dommer. Dette gjelder alle 3’er, 5’er, 7’er og enkelte 9’er kamper. Alle klubbdommere må være medlem av Bøler IF og ha gjennomført dommerkurs.

Alle klubbdommere får betalt for oppdragene. Satsene varierer for de ulike kampene. Dette beror på spillernes alder og spillform. De ulike satsene fremkommer av dommerskjema.

Du må ikke være spiller i klubben for å bli dommer, men et betalende medlem. Noen ønsker ikke å spille aktivt, men trives bedre med dommerrollen.

Dersom du har spørsmål om klubbdommerrollen, kan du sende en mail til klubbkontoret: fotball@bolerif.no

Dommerskjema

Innmelding i Bøler IF gjør du her.

For deg som trener

Alle kamper som det ønsker dommer til må opprettes som et arrangement i klubbdommernes Spond gruppe. Om du ikke er medlem i denne gruppen tar du kontakt med klubbkontoret. Det kan lønne seg å legge opp arrangementet med antall tilgjengelige plasser tilsvarende 1. På den måten unngår vi at to dommere booker seg til samme kamp.

Det er ingen rettighet å få en klubbdommer til kamp. Dersom det ikke lykkes i å få klubbdommer må laget selv løse dommerrollen ved at en trener, lagleder og aller helst en forelder dømmer.

Sørg for kommunikasjon og kontakt med dommeren som melder seg i god tid før kampen. Da er det enklere å verifisere at dommeren stiller, samt finne en annen løsning.

Alle trenere og lagleder forplikter seg til å behandle dommerne godt og sørge for en god stemning underveis i kampen. Ta grep dersom publikum, spillere eller trenere påvirker kampen og dommerrollen i negativ retning. En kampvert vil være med på å skape gode rammer rundt kampen.