Lisensinformasjon sesongen 2022-23

Lisens for sesongen 2022-23 er nå tilgjengelig i Min idrett. Lisensen for utøvere født i 2009 eller tidligere forfaller til betaling 1. september og gjelder fram til 31. august 2023. Utøvere født i 2010 har forfall 1. januar 2023.

• For spillere som opplever økonomi som barriere, kan det nå søkes om støtte til dekning av lisensen. Ta kontakt med klubben boler@ronhandball.no

Lise Pluss er satt som standard på lisensen, men du bestemmer selv hvilken forsikring du vil løse. Du kan endre lisenskategori når du betaler via betalingsløsningen i Min idrett ( https://minidrett.nif.no/), eller du kan betale beløpet for kategorien du ønsker dersom nettbank benyttes. Vi anmoder alle om å sette seg godt inn i vilkårene i de forskjellige lisenskategorier og velge den kategori du mener passer deg selv best.

Lisensordningen er obligatorisk for alle spillere og dommere som deltar i organisert håndballaktivitet (kamper og trening) fra og med det kalenderåret de fyller 13 år. I tillegg er lisensordningen obligatorisk for lagledere som påføres kamprapporten i NHFs kamptilbud (REMA 1000-ligaen, 1. divisjon, 2. divisjon, NM senior, NM junior, Bringserien og Lerøyserien).

NB! Tidligere kunne man legge alle familiemedlemmer i den såkalte «handlekurven» i Min idrett hos en hovedperson (eks. mor eller far) og betale for alle samtidig. Velger du dette, betaler du også kun ett gebyr. I den nye versjonen av Min idrett var dette ikke lenger mulig. Det er noe NIF IT jobber med, men inntil dette er på plass – kan man benytte gamlemåten, men velge «Lisens» nederst på siden, ikke øverst.

Det er klubbens oppgave å tildele lisens. Lisensansvarlig, leder, adm.leder og daglig leder har tilgang til dette i SportsAdmin (SA). Her finner du en enkel brukerveiledning på hvordan opprette lisens.

Dersom du har spørsmål om lisens kan du sende en epost til lisens@handball.no, eller ta kontakt med regionskontoret på ta kontakt med klubben (boler@ronhandball.no )

Les mer om lisens og forsikring her
( https://www.handball.no/regioner/nhf-sentralt/praktisk-info/lisens-og-forsikring/)