Mudo Gym Ulsrud er med på laget

På årsmøtet ble det vedtatt at Bøler IF starter opp en ny gruppe for Function Fitness. Functional Fitness er en sterkt voksende idrett i verden og klubben ønsker å utvikle dette innenfor breddeidretten. Med på laget er Mudo Gym Ulsrud.

Hva er Functional Fitness?

Særforbundet heter Nor3F og sier følgende om idretten:

Functional fitness som idrett er en intens og actionfylt aktivitet hvor utøverne blir testet i funksjonelle fysiske ferdigheter. Det funksjonelle er i sentrum, noe som betyr at vi fokuserer på å utføre et arbeid, ikke på hvordan det blir utført (stilpoeng) eller hvordan de som utfører det ser ut.

Nærmiljøet i bevegelse

Et av Bøler IFs mål er å skape idrett for alle. Ikke alle synes det er gøy med ball, eller å løpe langt. Å utfordre seg selv i styrke, balanse, turn, utholdenhet og i et variert utvalg av øvelser man velger seg, kan være mer fristende. I Functional Fitness trenger man ikke å være en superatlet som løfter tungt og har en enorm kapasitet. Det er forbeholdt de som satser mot konkurranser. Klubben ønsker så klart å ha utøvere som er fristet til å måle krefter med andre, men den helsefremmende effekten og det sosiale er hovedfokus.

I vår klubb kommer du akkurat som du er. Om du har en funksjonsnedsettelse er ikke det noen hindring. Dette tilpasser og tilrettelegger vi for sammen med deg. Særforbundet har dessuten et paraidretts tilbud. Om du rett og slett er i dårlig form og vil trene alene, eller sammen med andre, er dette gruppen for deg.

I klubbhuset på Haraløkka har vi et eget treningsrom. Dette er under utvikling og blir tilrettelagt for funksjonell styrketrening. I tillegg har vi Oslos beste utendørs anlegg på Haraløkka der mulighetene er mange. For noen utøvere er det behov for å ha nok utstyr og muligheter for å satse. Det er her Mudo Gym Ulsrud blir en viktig samarbeidspartner.

Nabolagets treningssenter

Mudo Gym Ulsrud har en familietilpasset profil. De har et ønske om å være nabolagets treningssenter der alle kan trives og trene. Dette er også forenlig med Bøler IFs verdier. Høsten 2022 utvider de sine lokaler og dobler antall kvadratmeter. Utstyr og fasiliteter blir da godt tilrettelagt for å utøve idretten Functional Fitness.

Alle aktive medlemmer av Bøler IF får 20% rabatt på ordinært medlemskap og familiemedlemskap. Mudo Gym Ulsrud blir dermed et sted der våre medlemmer kan bygge et godt fysisk treningsgrunnlag.

Les mer på MUDO GYM ULSRUD.

Mudo Gym Ulsrud vil være en god rådgiver for klubben i forhold til utstyr og planer for treningsfasilitetene i klubbhuset. Samarbeidet vil være synlig på anlegget og i sosiale medier.

Fra venstre: Henrik Andersen-Gott (Bøler IF) og Marius Skogsrud (Mudo Gym Ulsrud)

Har du lyst til å bidra?

Bøler IF er i oppstarten av denne idretten og ønsker flere med på laget. Har du erfaring innenfor denne idretten, eller deler av øvelsene som inngår i Functional Fitness? Da er du velkommen til å bli en del av laget. Å bygge opp en fin breddeidrett for nabolaget er en samfunnsnyttig ting.

Vår idrettskoordinator heter Henrik og treffes på mail: idrett@bolerif.no

Innmelding

Bli med fra starten! Meld deg inn her.