Dette er ment som tillegg til vanlig vaktinstruks for tilsynsvakter i Bølerhallen. Hallen skal være låst under trening. Merk at det derfor er noen av punktene på den vanlige sjekklista som skal hoppes over. Hvis du er i tvil, ta kontakt med dugnadsansvarlig.

Treninger og hverdager

Inngangen til selve hallen som er nærmest trappa skal KUN brukes som
utgang for spillere som er ferdig med trening. Inngangen til hallen som er lengst vekk fra trappa skal KUN brukes som inngang for lag som skal trene. Dørene er tydelig merket med inngang og utgang.

Forberedelser:

  • Ta med joggesko eller innesko
  • Sett frem dispensere for håndsprit ved inngangsdør. Disse står i vaktbua. Sjekk at det er tilstrekkelig med sprit i dispenserne. Påfyll til dispenserne finnes på styrerommet sammen med plastnøkkel for å åpne dem og en trakt for enklere påfylling. 
  • Åpne dører ned til hallen, sperr med stol
  • Hente oppmøteprotokoll fra safe

Rett før trening:

  • Slipp inn laget som skal trene før foregående lag har forlatt banen. Laget som skal trene skal gå ned i korridoren og gjøre seg helt klare til trening ved døra som er merket med INNGANG.
  • Noter navn på klubb, lag, trener og antall personer i protokoll.

Under trening:

  • Passe på at alle som skal inn i hallen vasker hender med desinfiserende middel før de går inn i hallen.
  • Sørge for at garderober/dusj ikke benyttes.
  • Tilsynsvakten kan låse inn «trengende ved nødstilfeller» på toalettet. Ved bruk av toalett skal vask, papirholder, dørhåndtak og toalett rengjøres etterpå. 

Etter endt vakt:

  • Sett dispensere for håndsprit tilbake i vaktbua.

Tilsynsvakt skal vaske/desinfisere fellesflater som dørhåndtak og gelender i trapp 2 ganger i løpet av sin vakt. 

Kamper og arrangement i helger

  1. Mottak av lagene – Hvert lag må tas imot av tilsynsvakt og/eller billettvakt. Hør med trener om spillerne er registrert i Spond e.l. system. Hvis ikke så må de registrere hver enkelt person i egen liste. Vi har nå åpne garderober. Tilsynsvakt må sette ut sprayflaske med overflatesprit slik at laget selv kan desinfisere flater når de forlater garderoben.
  2. Mottak av publikum/besøk -Vi kan nå ha publikum i hallen under kamper og arrangementer. Disse må holde minumum 1 meter avstand til hverandre under hele oppholdet sitt.

    Hver enkelt besøkende må også registreres med navn og kontaktinformasjon pga smittesporing. Norsk idrettsforbund (NIF) har laget egen tjeneste som vi henger opp QR-kode for rundt om i hallen. Billettvakt må sørge for at alle besøkende selv fyller inn nødvendig informasjon her. Hvis løsningen er nede har vi egne lister på papir som kan brukes. Disse listene/heftene finnes i vaktbua.
  1. Vasking og desinfisering – alle besøkende må benytte håndsprit ved ankomst. Det er satt opp dispensere. Garderobene er åpne og hvert lag må selv desinfisere når de forlater garderoben. Tilsynsvakta må vaske kontaktflater på doene i kaféen og ellers i fellesområdene ca. 1 gang i timen, eller ved behov. Kontaktflater inkluderer håndtak, kraner på doene og gelender i trappa. 

    Innbytterbenkene må tørkes av mellom kamper. Dette anbefales det at sekretariatet tar seg av. Det er kjøpt inn overflatesprit på sprayflasker og tørkeruller som skal benyttes til vaskingen. Påfyll til dispensere og sprayflasker står på styrerommet i hallen. Smittevernutstyr skal settes tilbake på styrerommet etter endt arrangement. Dispenserne skal settes inn i vaktbua.
  1. Bord og stoler – i kaféen må kioskvaktene sørge for at bord og stoler brukes på forsvarlig måte. Mest effektivt er det nok å sørge for at ikke alle bordene brukes. Enten ved å fjerne stoler eller ved å legge ut lapper.