Storfint besøk på Haraløkka

Onsdag 26. april kan skrives inn i historiebøkene da statsminister Jonas Gahr Støre (AP) og Kultur og likestillingsminister Anette Trettebergstuen (AP) besøkte Bøler IF på Haraløkka.

VG skriver om besøket og kan leses her.

Målet med besøket var å hilse på en klubb som representerte bredden i Oslo og der man arbeidet aktivt for inkludering. Dette arbeidet er vi stolte av og derfor var dette besøket ekstra hyggelig.

Regjeringen har bevilget 125 millioner kroner som nødhjelp til idretten. Pengene er henter fra overskuddet fra Norsk Tipping og er et engangsbeløp. Allikevel håper alle vi i norsk idrett at støtten fra det offentlige blir varig. Vi er i en tid der man må forsøke å senke avgiftene for deltakelse, samtidig som driftskostnader øker. For å balansere dette må fremtidens inntekter komme fra andre steder enn treningsavgift. Her spiller politikerne på Stortinget en sentral rolle.

Alle våre idretter var i full sving med treninger og kamper denne dagen. Alle fikk besøk, det ble tatt bilder og mulighet for en prat. Haraløkka er et sted med yrende liv på ettermiddagene, noe våre gjester fikk oppleve denne onsdagen.

Vi takker besøket og håper at regjeringen er med på å styrke idretten med økte midler, slik at flere kan være aktive i fremtiden.